Alla inlägg den 26 mars 2010

Av Julia och Melinda - 26 mars 2010 12:54


Imorse var jag iväg på ett morgonspinningpass på Sjöbo fitness center. Det var ganska tufft att gå upp så tidigt då passet började kl 7.00 men det var det verkligen värt och även väldigt härligt efetråt!


Jag kan verkligen rekomendera spinning till dig som är ute efter en riktigt konditionskrävande träningsform där förbränningen ligger på max.

Detta passet som jag var på var på 45 minuter, det var upplagt med en kort uppvärmning där man både sitter och står när man cyklar. Sedan över går man att träna i intervaller då man tränar olika muskler i benen som framsida och baksida lår, vader och rumpa genom olika positioner på cyklen. Under ett spinningpass tränar man i olika intensiteter där man lägger på motstånd efter hand och detta reglerar man själv med en liten spak vid styret.


Jag tycker att spinning är en jätte bra träningsform att utöva någon/några gånger i veckan, det kan vara bra att kombinera med någon annan träningsform eftersom man lägger fokus på att träna konditionen och då benmusklerna. Därför kan det vara bra att variera sig med att även träna styrka och då andra muskelgrupper i kroppen.


Jag vill även rekomendera er läsare om att träna på morgonen, det är bra från förbränningssynpunkt och ännu bättre innan frukost. Men det kan även vara till hjälp för er som inte känner att ni har tid till att träna för att ni har för mycket att göra, men att gå upp en timme tidigare och göra det på morgonen underlättar då man sedan har resten av dagen till de vardagsuppgifter som måste göras som arbete/skola mm. 


Jag tycker absolut att man ska prova på spinning då det är himla roligt till hög pulsande musik. Man får sig verkliegn en omgång där man svettas himla mycket och får känna på att ta ut sig till max. Jag gillar att man reglerar motståndet själv då man själv känner hur mycket man orkar och klarar av, därför borde man inte dra sig från att testa denna träningsform!



"Du lever bara en gång, gör det så bra som möjligt"


Presentation


Vår blogg är en blogg för dig som är intresserad av hälsa, kost och motion. Här hittar du allmäna hälsotips, konkret fakta om vad som är viktigt för dig som person för att få en så bra livsstill så möjligt. Vi kommer även dela med oss av olika träningsfor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards