Alla inlägg den 26 april 2010

Av Julia och Melinda - 26 april 2010 10:02

Hej!

Tänkte tipsa om en affirmation som är bra att använda sig av för att må bra och känna sig starkare och mer självsäker!


En affirmation är en positiv intstruktion i form av en mening. Den kan hjälpa dig att skapa den du vill vara, göra, känna och uttrycka samt uppleva i ditt liv. Denna mening ska du upprepa för dig  själv många gånger under dagen eller ha som "regel" att säga till dig själv 10 gånger på morgonen och 10 gånger på kvällen. Detta kommer att ändra din inställning om dig själv och göra så att du får en bättre självbild samt kommer du att må bättre som person. Det är viktigt att du säger den högt til dig själv och gärna framför spegeln, detta för bästa möjliga inverkan!


Som ett exempel på en affirmation som du kan använda dig av är:

 

"Jag älskar mig själv och mitt liv. Jag drar till mig lycka, kärlek och självförtroende"

Presentation


Vår blogg är en blogg för dig som är intresserad av hälsa, kost och motion. Här hittar du allmäna hälsotips, konkret fakta om vad som är viktigt för dig som person för att få en så bra livsstill så möjligt. Vi kommer även dela med oss av olika träningsfor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards